Thursday, July 31, 2008

PAS tolak tawaran Umno, tapi terus berbincang demi kepentingan ummah

Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Thu | Jul 31, 08 | 5:03:58 pm MYT

PAS menolak sebarang bentuk kerjasama dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk mewujudkan kerajaan samada diperingkat Pusat ataupun negeri-negeri.


Oleh itu sebarang tawaran daripada Umno untuk mewujudkan kerajaan bersama disemua peringkat tidak lagi berbangkit.

Bagaimanapun PAS akan terus terbuka untuk mengadakan perbincangan dengan semua pihak termasuk parti-parti politik , NGO, institusi-institusi dan mana-mana individu demi kepentingan negara dan ummah.

Dalam pada itu PAS mengulangi pendiriannya kekal bersama Pakatan Rakyat dengan memainkan peranan yang aktif dan positif selaras dengan perjuangannya.

DATO' SERI TUAN GURU HJ ABD. HADI AWANG
Presiden Parti Islam Se Malaysia (PAS)

31 Julai, 2008


MY COMMENTS ARE AS FOLLOWS :-

1. Alhamdulillah this issue has been settled. With the latest statements by our President it is hoped that all the doubts lingering in our mind have been erased once and for all.

2. Let bygone be bygone. Now it is important for us to stand united against any elements who try to disunite us.

3.As for the PAS leaders , this sad episode serves as a good lesson for all of us. One thing for sure do not ignore the sentiments and perceptions of our members.

4. As for the non muslims who supported us, we will never betray your trust and confidence on us.

5. As for UMNO show us your sincerity. Only then any discussion with your party is going to be fruitful. We have been too long deceived by you. Let us remind you if you keep on abandoning AlQuran and Al-Sunnah in your struggle the so called victory you have achieved in this world is fruitless and meaningless in the eyes of Allah. Remember leadership is amanah ( a trust ) not a licence to enrich yourselves.

6. For all the readers of my blog thank you for all the comments you have posted in this blog. Rest assured I am not offended with any harsh remarks and criticism levelled against me. On the contrary they help me a a lot. I am not going to edit any posting in this blog. Every opinion is respected here.

7. Keep on supporting PAS !!! PAS IS FOR ALL.

MOHAMED HANIPA MAIDIN

7 comments:

Rusdi Abu Bakar said...

Alhamdulillah,
The result of the meeting really make me breath again, peaceful with PAS!
We are on the track, keep on going, never push back. i will support PAS till end of my life!

che mat said...

Alhamdulillah.

Check Mate !!

Utoh Kiwa said...

Kita tunggu dan lihatlah sama ada selepas ini akan ada lagi perbincangan antara PAS dengan UMNO.

Akan tetapi, dalam keadaan sekarang perbincangan itu tentu sukar diadakan dan saya pun tidak pasti apa manfaatnya.

Saya fikir daripada berbicang dengan UMNO, lebih baik PAS berbincang dengan NGO Melayu dan bukan Melayu yang berminat bekerjasama dengan PAS, yang tentunya mampu memberi pelbagai idea yang bernas untuk kepentingan bangsa dan negara.

Unknown said...

kembalikan keyakinan pengundi bukan melayu dengan PAS..tambahkan usaha beri penerangan tentang islam..islam untuk semua..PAS untuk semua...

tentang UMNO..kita panggil mana2 ahli umno yg ada kesedaran..biar dia keluar dari UMNO..berjuang bersama PAS menegakkan Islam untuk semua manusia...

Unknown said...

kembalikan keyakinan pengundi bukan melayu dengan PAS..tambahkan usaha beri penerangan tentang islam..islam untuk semua..PAS untuk semua...

tentang UMNO..kita panggil mana2 ahli umno yg ada kesedaran..biar dia keluar dari UMNO..berjuang bersama PAS menegakkan Islam untuk semua manusia...

bat8 said...

Agak sedih juga baca kenyataan bahawa PAS akan terus berbincang dengan UMNO dari masa kesemasa untuk mengukuhkan perpaduan melayu dan Islam.

My take is - forget about UMNO. UMNO dalam keadaan begitu lemah dan bercelaru. Buang masa dan tenaga sahaja untuk berbincang dengan mereka.

Lets face it - mereka dah lama jual orag melayu. I traced it selepas BN mengalami pukulan dalam PRU 1990 lagi. Sepanjang era TDM selepas itu, UMNO mula mengabaikan orang melayu dan mengubah tumpuan kepada UMNOputras.

Sebenarnya elok PAS tumpukan tenaga untuk berdakwah kepada rakyat malaysia yang menyokong Pakatan dalam PRU 12. Berdakwah dengan mempraktiukkan keindahan Islam, universality Islam - BUKAN ISLAM YANG SEMPIT,BUKAN NAK CARI POPULARITI PEMIMPIN DAN BUKAN NAK CURI AHLI PARTI KOMPONEN PAKATAN!

Forget about UMNO. Yang menjadi dajal dalam UMNO adalah pemimpin-pemimpin mereka sahaja. Berapa orang je pemimpin-pemimpin ini jika dibandingkan dengan rakyat yang menyokong Pakatan dalm PRU12.

Kalaulah PAS dapat menonjolkan keindahan Islam, ahli-ahli UMNO akan berduyun-duyun masok PAS.

Reminder - Tindakan segelintir pemimpin PAS yang nak bergabung dgn UMNO baru-baru ini adalah contoh bagaimana PAS menonjolkan imej Islam yang membuat orang benci kepada Islam!

bat8

Perawi said...

Takbir, terus bergema - Web site:
http://www.terengganukini.net