Tuesday, June 09, 2009

UNITY GOVERNMENT CAUSES DISUNITY IN PAKATAN

The unilateral idea of forming a unity government has successfully caused disunity in Pakatan Rakyat. What a great paradox !!! Hitherto I have not been able to figure out why this idea needs to be brought up in the first place when Pakatan has been in good shape.

Which party enjoys the huge benefit of this controversial idea ? No doubt it is Umno.

14 comments:

Che Ahmad said...

Thanks for making it simple. The question remains, WHY?

http://cheahmad.blogspot.com/

sapien said...

From TGHH to UMNO "Unite for Islam while still in power or collapse unremembered". Just my thought.

PerangJantan said...

Cause disunity in Pakatan and disillusion the voters.

http://perangjantan.blogspot.com/

magn said...

tuan hanifa

pls do something to stop this mess by this 2 leaders and frankly speaking,i was the pemerhati at the dewan pemuda,mengerunkan.

denaihati said...

Bukankah isu kerajaan perpadauan memberi manafaat kepada PAS supaya tidak disampingkan oleh PKR dan DAP..PAS mesti menjadi Peneraju bukan pak turut

muhd_abduhu said...

syeikh ...

buat la sesuatu ..dlm mesyuarat dalaman parti..yg bakal menatijahkan keyakinan semula massa

Pemburu Syahid said...

Salam....

Apa sumbangan Mustapha Ali dalam menarik bukan Islam untuk bersama dengan PAS? Berceramah? Turun padang? Apa sumbangan Tuan Nasaruddin dalam menarik bukan Islam untuk bersama dengan PAS? Berceramah? Turun padang? Sekadar melemparkan senyum? Atau apa? Jawablah soalan soalan ini dengan jujur. Kami ahli bawahan yang berada di lapangan inilah yang meleleh peluh memikirkan bagaimana untuk berhadapan dengan sahabat sahabat bukan islam dan menarik mereka mendekati PAS. Bukannya kamu wahai Mustapha. Bukannya kamu wahai Nasaruddin. Kami !!

Anda hanya tahu menyebutkan - "KINI BUKAN ISLAM TELAH BERSAMA SAMA DENGAN KITA DAN MEREKA TELAH MEMBERIKAN KEPERCAYAAN KEPADA KITA UNTUK MEWAKILI MEREKA". Memang benar tetapi sedarkah kamu bahawa kami ahli bawahan di lapangan inilah yang bekerja untuk menghasilkan kejayaan itu.

Kami telah berjaya mewujudkan suasana kekeluargaan dengan sahabat sahabat bukan Islam. Kenapa kamu ingin menghancurkannya? Adakah status "PIMPINAN" yang kamu miliki itu membuatkan kamu boleh memutuskan apa sahaja untuk jemaah ini?

Wahai Mustapha, wahai Nasaruddin, wahai TG Hj Hadi, jemaah ini bukanlah milik eksklusif sesiapa sama ada ulama, profesional, penarik beca, petani, nelayan, penoreh getah mahupun anak muda seperti kami. Jemaah ini adalah milik sesiapa juga yang mahu menunaikan tanggungjawab jihad yang difardhukan oleh Allah swt menerusi petunjuk Rasulullah saw.

Janganlah memperbodohkan kami. Syurga itu bukan dikhususkan untuk ulama sahaja dan neraka itu pula bukanlah dikhususkan untuk golongan bukan ulama.

Lebih mulia untuk bekerjasama dengan sahabat sahabat bukan Islam yang mahu memahami Islam daripada bekerjasama dengan UMNGOK yang nyata sekali telah mengkhianati Islam berulang kali.

Baca lanjut di www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

Kacang Hijau said...

utz nasa kita x masuk umno...abis UG kerajaan mcm mane agaknye...mngkin mcm indonesia x...bila pelihanraya semua bertanding..bila nak tubuh krjaan..masing2 bergabung..yusof kala & bambang..sedangkan mrk ketua parti berbeza dan x pernah bergabung..
thn ni bambang bergabung dgn parti lain pulak utk dicalonkan sbg presiden & naib presiden...menteri2 terdiri dari parti lain...ni agaknye kerajaan perpaduan

inamadia said...

Salam....
TGHH kan dah tarik balik cadangan "Kerajaan Perpaduan"... Sekarang kalau nak bincangkan "Kerajaan Perpaduan"... ia bukan lagi sebab pelaksanaan Parti.. tapi satu bahan ilmiah, satu bentuk "SISTEM PENTADBIRAN NEGARA" yang mesti kita fahami mcm mana perjalannanya. Pada saya, ia hanya satu cdgn untuk menyelamatkan negara dari pelbagai krisis kritikal pada zaman Abdullah Badawi jadi PM.Bila Najib dah jadi PM, TGHH dah tari balik cdgn ni.Yang menghangatkan kembali isu ni adalah perwakilan.Saya tak marah sesiapa pun nak membincangkannya, tapi saya cukup marah dan hangat hati pada orang-orang yang menuduh dan memberikan pelbagai tohmahan pada pimpinan PAS tak kira sapa pun, teruatam Tuan Presiden dan Timbalan Presiden.Yang tu saya tak boleh terima.Wala' itu wajib selagi pimpinan tidak melanggar syariat Islam! INGAT TU!

fraser said...

TOLONG CEPAT FAILKAN RAYUAN DS IR NIZAR KE MAHKAMAH! SAMPAI JUMAAT JE PELUANG KITA!

helthman said...

aku pun setuju dgn pendapat inamadia
kita jgnlah cepat mengutuk tuan guru haji hadi dan ustaz nasa ..
aku pun malas nak komen apa2 pasal isu ni sebab aku pun sendiri tak tahu apa itu kerajaan perpaduan spt yg ducapkan TGHH ..
aku nak dengar sendiri benda ni dprd TGHH
Jgnlah kita cepat melatah..
ikhlas drpd admin

downloadmoviedirect.blogspot.com
tvceramahanda.blogspot.co
blogtokguru.blogspot.com

Takbir 3X

Syauqi said...

mungkin sape yg baca artikel ni boleh jg kot tengok video ini...

tengok lah video ni....
penjelasan Tuan Guru pasal kerajaan perpaduan.....
aku jumpa kt youtube..

tak payah lah nk komen pasal benda yang diri sendiri pon xtahu n x faham....
menyusahkan orang laian saje....

http://www.youtube.com/watch?v=dJKJ0FR7fQQ&feature=channel_page

pemimpinrakyat said...

Tolak gelaran Dato' ................
Dalam sibuk2 orang nak muqobalah dan kerajaan perpaduan......ramai orang/ahli PAS marah......sebab tak setuju dengan nak bergabung atau nak berbaik2 dengan umno...

Saya mendapat berita...... Hj Mohamad Sabu telah menolak tawaran untuk mendapat Dato' untuk ulangtahun TYT Penang yang akan datang nie......

Ini bukan kali pertama rupa2nya....

Ini kali kedua beliau menolak tawaran penganugerahan Dato' dari TYT Penang.....

Walau sebenarnya cuma Penang sahaja yang ingatkan kat dia...... negeri lain yang PAS perintah jangan harap...

Walaupun sebenarnya ....itulah prinsip beliau kerana...Dato' tiada membawa apa2 makna di dunia ni.....beliau berkata begitu, setelah merujuk kepada para ustaz dan ulama ....kerana hidup di dunia ini yang penting ialah mencari "Mardho Tillah....." bukan nama atau pangkat, disamping keikhlasan untuk berjuang.....

Bak kata Mat Toi juga......." semua dunia tu......."

Prinsip pemimpin PAS lain......ha ha .....saya tahu

好文 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成
,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛